Sunday, May 9, 2010

Inilah Jalan Juang kita .







Malam ini tiba-tiba jadi semangat nak upload video ini ,yang pernah saya dan Murabbi atau abang saya buat di rumah saya dulu, seingat saya daripada tengah malam hinggalah subuh.


Sekarang macam-macam kes yang berlaku di malaysia samaada di peringkat pimpinan atau masyarakat sendiri.


Dari kes ,arak , APCO (sebuah syarikat yang didakwa untuk memberi nasihat kepada kerajaan pimpinan UMNO-BN di bawah Dato' seri Najib Razak) dan kes sekarang Judi ,yang berura-ura kerajaan bersedia untuk mempertimbangkan Judi Bola sepak piala dunia ini di buka di malaysia dengan kerajaan memberi lesen (walaupun untuk nampak "halal" tetapi judi ini tetap haram dan semua agama mengharamkannya.,)


Dan antara ahli parlimen yang mula-mula marah kepada kerajaan di dalam dewan parlimen, adalah ahli parlimen DAP (iaitu parti yang majoritinya bangsa cina).



Isu yang berkisar tentang masyarakat pula adalah , tentang kes Polis tembak orang (kanak-kanak dan remaja)ada pernah saya terbaca dalam status FB kepunyaan seseorang yang berbunyi "Polis ni suka hati jer nak tembak orang ,cek la dulu" yang punya FB ni tiada masalah tetapi yang memberi komen ada yang mnyebut "relax2 la bro ,apa kecoh2"
hairan saya dengan orang yang seperti ini, kalau ada orang yang kata "mahasiswa/wi"
kita ini tidak intelek akan ada suara2 yang marah tetapi lihatlah dan berfikirlah dengan waras wahai semua pembaca...



Saya tiadalah berniat untuk mengulas panjang mengenai hal semasa di malaysia kerana kekangan peperiksaan ,mungkin inilah(kalam) yang terakhir sebelum peperiksaan , diharapkan kepada semua dapat sama-sama mengambil ikhtibar dan sentiasa cakna dan peduli tentang negara kita tanah tumpah darah(bunyi macam patriotik).


Tetapi apa pun semoga semua dapat mengulangkaji pelajaran dan semoga memdapat kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan yang akan menjelma tidak berapa lama lagi.








Kami adalah tentera ALLAH , dan mati dalam keadaan taat kpd ALLAH
lebih baik daripada hidup daripada derhaka kepada ALLAH...

0 comments:

  © Memacu survival Ummah 2008

Back to TOP