Friday, April 25, 2008

Ahlan wasahlan....

Khamis, April 03, 2008

YM TENGKU MAHKOTA KELANTAN MENZIARAHI MANGSA KEBAKARAN DI PULAU MELAKA







Bersolat Zohor diimamkan oleh YAB Tok Guru di Masjid Pulau Melaka. Tok Guru baru keluar hospital semalam dan telah menghadiri Majlis Sambutan Hari Keputeraan Al-Sultan Kelantan di Istana Balai Besar kemudiaannya kembali bertugas. Alhamdulillah, Tok Guru semakin sihat. YM Tengku Faris pula seperti rakyat biasa, berbahasakan diri baginda sebagai 'AMBO' saja. Datang melawat dengan memandu sendiri jip baginda.
Tazkirah Tok Guru selepas solat Zohor berjemaah. Tak ramai yang tahu tentang kedatangan YM Tengku ke Pulau Melaka.



Bertanyakan sesuatu kepada Tok Guru semasa melawat tapak kebakaran. Mungkin ada yang baginda inginkan kepastian dan mungkin baginda menghulurkan simpati.

YM Tengku Mahkota memandang sayu keadaan rumah-rumah rakyat yang musnah sama sekali dijilat api.
.


Baginda berpesan sesuatu kepada sekalian yang hadir. Baginda sampai sekitar jam 1.30 petang, solat Zohor kemudiannya melawat tapak kebakaran, sungguh pantas masa berlalu. Kami bangga dengan Tengku Mahkota kami yang dekat dengan rakyat. Terima kasih Tengku kerana sudi datang. Kelihatan YB Ustaz Mohd Amar Nik Abdullah, ADUN Panchor hadir sama.Pemudapc mengucapkan takziah di atas kejadian ini khususnya kepada kak ni dan ust Hakimi sekeluarga............(dipetik dari:dmppc05-08.blogspot.com)

0 comments:

  © Memacu survival Ummah 2008

Back to TOP