Saturday, March 13, 2010

Gambar yang menafsir...

Semalam selepas selesai majlis di mansurah ,bergegas ke kaherah pula kerna ada majlis bersama YB Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin.,saya sangkakan majlis bermula awal tetapi saya bernasib baik kerana majlis semasa saya sampai Drs Khalil Idham Lim tengah berucap .



Selepas itu diikuti oleh Ust Abu Bakar Pesuruhjaya PAS Perak,dan terakhir sekali YB Dato Seri Ir.Nizar sendiri , ramai hadirin yang datang malam td ,di dataran kompleks hayyu ashir kalau diikutkan rasa letih dan bermacam-macam hal yang berlaku semasa dan selepas selesai program membuatkan semangat berkurang sedikit tapi sempat di hilangkan rasa letih dan macam-macam itu dan terus semangat kembali.,




Seorang kawan ada menghantar komen dalam FB td mengatakan : berani sungguh , tak reti nak slow sikitke datang mesir ni?... tapi saya hanya mampu tersenyum membacanya kerna itulah minat saya sejak di malaysia dari kecil hingga dewasa(umur 22 tahun)ni tidak pernah rasa bosan .
Apa yang perlu ditakutkan , mereka juga manusia (org sebelah sana) ,tapi tidak mengapa ALLAH kan ada. tapi yang baru hendak berjinak-jinak kena kuat janganlah anda takut !!!
kata seorang ustaz dikaherah yang berbunyi : Jiwa ISLAM mesti berani !
dan kata Presiden PMRAM ustaz Mui'zz pula : bekerja kerna kefahaman bukan kerna semangat. !!!



Itulah kata-kata yang akan saya pegang sehingga mati insyaALLAH sehingga saya masih berada di dunia, doakan saya semua.
saya update blog ni adalah kerna terkesan dengan kata2 seseorang selepas pulang dari bermain bola tadi dia kata kena update blog tu jangan biar sunyi,adakah sebab nak kena fikir ayat-ayat yang sedap didengar baru kita boleh berblog? saya kata ada sebabnya tidak update seperti dulu (hanya dia dan saya saja yang tahu ),





selepas majlis, sempat bergambar dgn Drs Khalil Idham Lim.







selepas selesai majlis, jamuan di rumah selangor






makan hamam mahsyi.



  © Memacu survival Ummah 2008

Back to TOP